Kiedy zdecydujesz się na pracę w domu, musisz wiedzieć, w co się pakujesz.
Na pewno praca w domu ma swoje główne atuty i dla wielu osób, które tego spróbują, staje się nowym sposobem na życie. Jednak nie wszyscy mają to samo szczęście. Niektórzy uważają, że jest to trudniejsze niż myśleli, a jednym z głównych wyzwań jest mnogość rozproszeń.
Czy kiedykolwiek próbowałeś pracować w domu? Jeśli tak, to z którym rozproszeniem uwagi było Ci najtrudniej sobie poradzić?
Żadna metoda pracy nie jest idealna. Nawet jeśli pracujesz w nowoczesnym biurze, będziesz w jakiś sposób rozproszony. Ludzie będą przechodzić od biurka do biurka, będą rozmawiać, gdy Ty będziesz próbował się skoncentrować, a współpraca przy nowoczesnych stołach w sali konferencyjnej może czasem zamienić się w wolną rękę. Chodzi jednak o to, aby wybrać metodę pracy, która najbardziej Ci odpowiada.
Jeśli myślisz o pracy z biurka w domu w najbliższej przyszłości, a może już jesteś, ważne jest, aby wiedzieć, co rozpraszacze mogą przyjść na swój sposób. Rozumiejąc to, można opracować, jak uniknąć pułapek i pracować w kierunku sukcesu pracy w domu.
Przyjrzyjmy się 5 najważniejszym czynnikom rozpraszającym uwagę, z którymi praca w domu jest tradycyjnie kojarzona.
Goście w Twoim domu
Jest bardzo prawdopodobne, że od czasu do czasu jeden z Twoich przyjaciół lub członków rodziny wpadnie na kawę tylko dlatego, że wie, że tam jesteś. Jest to jedno z najtrudniejszych do pokonania rozproszeń, ponieważ nie chcesz nikogo urazić ani zdenerwować, a przecież masz pracę do wykonania!
Wyjaśnienie przyjaciołom i członkom rodziny, że pracujesz i w jakich godzinach jest pierwszym krokiem, ale niektórzy ludzie uważają, że kończą na dezaktywacji dzwonka do drzwi, aby mogli się skupić i nie rozpraszać! To może brzmieć trochę surowo, ale na koniec dnia - pracujesz.
Decydując się na wykonywanie obowiązków domowych
Gdy ty masz kupkę prasować robić lub ty chcesz próbować nowego przepis out, ja jest bardzo łatwy pozwolić sobie zostać rozpraszającym i obracać to zamiast. Prokrastynacja nie pomoże ci w pracy, więc najlepiej skupić się całkowicie na pracy w ustalonych godzinach pracy, a następnie zrobić inne rzeczy, które musisz lub chcesz zrobić, gdy nie pracujesz. Musisz być tutaj trochę surowy wobec siebie.
Pokusa telewizji dziennej
Jeśli jesteś fanem telewizji w ciągu dnia, nie włączaj telewizora w czasie pracy lub przed jej rozpoczęciem! Skończy się to tym, że będziesz oglądać telewizję, kiedy powinieneś pracować, a włączona w tle zawsze będzie cię rozpraszać od tego, co robisz.
Jeśli naprawdę nie chcesz czegoś przegapić, nagraj to!
Regularne sprawdzanie mediów społecznościowych
Kiedy pracujesz w biurze, jest mało prawdopodobne, aby spędzić dużą ilość czasu sprawdzając swoje kanały mediów społecznościowych, ponieważ masz kierownik obserwuje cię! Kiedy jesteś w domu, nie masz takiej możliwości. Dlatego, aby uniknąć regularnego sprawdzania Facebooka, wyłącz motywację w telefonie i nie miej otwartych stron w przeglądarce. Zawsze możesz sprawdzić w przerwach.
Robienie przedłużonych przerw
Fakt, że nie obserwuje cię kierownik oznacza, że możesz robić dłuższe przerwy, celowo lub nieumyślnie. Może się również zdarzyć, że nie będziesz miał takiej struktury, do jakiej jesteś przyzwyczajony, co może również prowadzić do lekkiego poślizgu. Skup się na swojej pracy i rób regularne przerwy w ramach swojej rutyny. Regularne krótkie przerwy są lepsze niż mniej regularne długie przerwy, ale upewnij się, że kiedy zadzwoni zegar, wracasz do pracy.