Czy słuchasz zakładając, że już wiesz?

20 wrz 2022

Czy słuchasz zakładając, że już wiesz?

Sukces w biznesie zależy od wielu różnych rzeczy. Jednak najważniejsze są podstawy.

Czy wiesz, jak słuchać?

To, jak podchodzisz do słuchania, jest sednem sprawy. Zbyt wiele osób uważa, że słuchanie oznacza tylko słyszenie słów, a następnie wyciągnąć wszystko razem, aby znaleźć znaczenie, ale robiąc to, w zasadzie słyszysz to, co chcesz usłyszeć. Zamiast tego należy zagłębić się nieco bardziej.

Niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem, czy pracownikiem w dużym biurze, zawsze będą sytuacje, w których będziesz musiał kogoś wysłuchać. Może to być kolega, członek zespołu, klient lub klientka. Nie ma znaczenia, kto to jest, ale liczy się to, jak słuchasz.

Wszystko to sprowadza się do aktywnego słuchania. Sprawdź tę infografikę, która daje kilka przydatnych informacji, jak opanować ją dla siebie.

Źródło - https://www.readytalk.com/meeting-resources/infographics/what-active-listening-infographic

Pytanie, które musisz sobie zadać, to jakie są Twoje intencje, kiedy słuchasz. Czy słuchasz, aby dowiedzieć się więcej, czy słuchasz, bo czujesz, że musisz? Czy zaznaczasz jakieś pole tylko po to, by druga osoba poczuła się wysłuchana, a jednocześnie pod spodem zakładasz, że już wiesz, o co chodzi?

Jeśli to drugie, musisz zmienić swoje podejście. Możesz mieć je całkowicie błędne, a zakładając, tracisz wiele prawdziwych informacji. Ludzie nie zawsze mówią to, co mają na myśli lub mogą chcieć ukryć pewne szczegóły ze strachu lub zawstydzenia. Używając aktywnego słuchania i czytając ich język ciała, możesz dowiedzieć się, co naprawdę się dzieje, a tym samym dotrzeć do sedna sprawy lub naprawdę pomóc tej osobie.

Jeśli chcesz iść w kierunku większego sukcesu w biznesie, to podstawy będą ci dobrze służyć. Sednem tego wszystkiego jest zwracanie uwagi i słuchanie każdej osoby, która do ciebie mówi lub która prosi cię o pomoc lub radę.