Plotki są nieodłącznym elementem życia, ale w środowisku biurowym nie wpływają pozytywnie na morale. Próba stworzenia biura, w którym nie ma żadnych plotek, będzie prawdopodobnie trudna, ale jako menedżer możesz zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby ograniczyć szkodliwą politykę biurową i plotki, które mogą mieć decydujący wpływ na produktywność Twojego biura.
Stanie wokół lady recepcyjnej i rozmawianie o czymś, co nie ma związku z pracą, jest nie tylko denerwujące dla tych, o których się rozmawia, ale także wygląda bardzo nieprofesjonalnie w oczach gości, którzy mogą wchodzić lub czekać w biurze.
Jak zatem można zminimalizować plotki? Otwartość i szczerość w rozmowach z pracownikami na temat wszelkich problemów i konfliktów w biurze jest niezwykle istotna, ponieważ pozwala uniknąć rozmów za zamkniętymi drzwiami lub gromadzenia się przy wysokich stołach, aby wszystko przemyśleć i spekulować.
Często zdarza się, że drobne problemy są rozdmuchiwane ponad miarę, co może powodować niepokój wśród pracowników.
Jeśli zauważysz, że sytuacja staje się nadmierna, warto zebrać wszystkich przy stole konferencyjnym lub w miejscu przeznaczonym do odpoczynku i wspomnieć o tym problemie. Zwrócenie uwagi na problem z plotkami często wystarczy, aby "zawstydzić" ludzi i przestali to robić!
Czy w przeszłości miałeś do czynienia z problemem plotek w biurze?